2015/05/31

Mitä vegaani voi grillata - kuvapostaus

Poutun tofugrillereitä, seitanpihvejä, Cheezly-aurinkokuivattu tomaatti-täytteistä tomaattia ja vihanneksia folionyytissä grillattuna.
Tofutti -soijatuorejuustolla ja vegaanisella punaisella pestolla (esim. Sunita) täytettyjä herkkusieniä, Wheaty Frankenberger -seitannakkeja, Anamma vegoburgare -pihvejä, paprikaa, kirsikkatomaatteja ja perunasalaattia.
Nuttolenepihvejä (Nuttolene viipaleiksi, marinointi soijakastikkeessa, öljyssä ja balsamicossa), Frankenbergereitä ja Tofutti- ja Cheezly -soijajuustotäytteisiä herkkusieniä sekä salaattia.
Jalotofun chili paistopaloja keskellä, lupiinitempeä (marinoitu soijakastikkeessa, öljyssä ja balsamicossa) oikealla, satay-kastikkeella valeltuja vartaita, joissa ananasta, herkkusientä ja Nuttolenea alhaalla/vasemmalla ja taboulleh-tyyppistä salaattia ja perunasalaattia ylhäällä.
Nuttolenepihvejä, Santa Marian BBQ Grill Oil Allroundilla valeltuja soijaleikkeitä (pienemmät pihveistä), Wheaty La Rossa nakki ja salaattia. 
Vantastic Foodsin Käsekrainereita (suosikkimakkarani, sisällä vegaanista juustoa), Wheatyn pippuripäällysteisiä seitanpihvejä, BBQ-marinoitua tofua ja lisukkeita.
Härkäpapurouhe-seitanpihvejä hampurilaisen välissä.
EDIT 6/2016

Vegaaniset nokkosletut

n. ½ l tuoreita nokkosia
2 dl vehnäjauhoa
1 tl suolaa
3 dl kauramaitoa
1 dl vissyä
1 rkl rypsiöljyä

Neito voinmakuista rypsiöljyä paistamiseen

Ryöppää nokkosenlehdet nopeasti kiehuvassa vedessä ja hienonna niitä hieman esim. keittiösaksilla.
Sekoita lettutaikina muista aineksista paitsi vissystä ja anna turvota puolisen tuntia.
Lisää vissy taikinaan juuri ennen paistamista ja sekoita varovasti.
Kuumenna öljyä lettupannulla ja paista lettuja molemmin puolin kauniin kullanruskeiksi aina välissä öljyä pannulle lisäten. Tarjoile esim. Oatly iMat Fraichen kanssa.